Gombavizsgálat, szakellenőr Gyula

Gombavizsgálatot az alábbi szakellenőröktől lehet kérni telefonos egyeztetés után

Szajkó Attila gombaszakellenőr telefon
+36/30/2055934:
(Gyula-Városerdő)

Gyulaiaknak és a környéken élőknek nemcsak piaci napokon van lehetőségük a gombák bevizsgálására. Szajkó Attila szakellenőrként áll a lakosság rendelkezésére. A gyűjtők telefonos egyeztetés után kereshetik, akár helyben szedett gombáról, vagy a hegyekben begyűjtött zsákmányról legyen is szó. Szajkó Attila számlaképes gombavizsgáló, akinél a készlet erejéig saját begyűjtésből friss, vagy szárított gombát is vásárolhatunk. Időnként gombaismereti túrákat is szervez, melyről bővebb felvilágosítást telefonon tud adni.
A gombaszakellenőr telefonszáma, elérhetősége: +36/30/2055934
Pipacs u.17. Gyula-városerdő (csak előzetes telefonos egyeztetés után)
A gombavizsgálat díjáról a helyszínen kapnak tájékoztatást. Szajkó Attila iskoláknak előadásokat, érdeklődőknek gombaismereti túrákat is szervez.

Nagy István gombaszakellenőr
(Gyula)

06/70/6171281

FIGYELEM! A PIACI GOMBAVIZSGÁLÁS BIZONYTALAN IDEIG SZÜNETEL!
Gombaszakértő Gyula -  gombaszakellenőr Gyulán piaci napokon

Gyulán minden kedden, pénteken, vasárnap, a piaci vásárcsarnokban van gombavizsgálat 07:00-12:00-ig, ahol szakember nézi át a gyűjteményt és ad választ kérdéseinkre. Ne elégedjünk meg soha egy internetes képről határozással, ez olykor még a szakembereknek is fejtörést okoz, aminek leggyakrabban a hiányos, nem elég részletgazdag, nem színhelyes fotók is az okai lehetnek és a gombák határozásánál egyéb érzékszerveink által végzett vizsgálat is fontos lehet. Úgyhogy rajta, aki gombát gyűjtött Gyulán és környékén, irány a piaci vásárcsarnok. Gombaszakértő Gyulán. A PIACI GOMBAVIZSGÁLAT INGYENES!

-------

Az esők hatására erdeinkben, mezeinken egyre több gombafaj, egyre nagyobb mennyiségben bukkan fel. A gombáktól, mint tápláléktól sokan tartanak, félnek a mérgezésektől, de vannak akik gyakran járnak gyűjteni, különböző fórumokon, csoportokban ismerkednek a fajokkal és találkoznak gyakorta a természetben is egymással. Magam többször tapasztaltam beszélgetések alkalmával, hogy vannak, akik nem tudják, hol lehet hivatalosan bevizsgáltatni szakellenőrrel a gombákat Gyulán, és csak olyan gombát szednek, mely ehetőségében -elmondásuk szerint teljesen- biztosak.
Mégis azt javaslom, hogy mindenki kizárólag olyan gombát fogyasszon, melyet előtte megmutat szakellenőrnek.

Gombavizsgálat Gyula

Karácsonyi hangulat a gyulai hotelekben

Három gyulai hotelbe látogattunk el, hogy megnézzük, milyen adventi hangulatot varázsoltak az ünnepeket itt töltő vendégeknek. A Corso Boutique, az Erkel és a Welness Hotelben készültek a fotók.

Gyulai mézfesztivál 2016

Elkezdődött a 2016-os gyulai mézfesztivál

Esti séta Gyulán idegenvezetővel

Péntek este volt, az első igazán hideg nap az év vége felé közeledve. A fákon már csak imitt amott volt nyoma a nyári lombkoronának, az időjósok egész napos esőt ígértek másnapra. Sétálni indultam és szoborkezeket fotózni. Azon gondolkoztam, hogy vajon kitalálják-e a gyulaiak, ennyiből, kié a kéz, a tartás? Most, hogy jobban megfigyeltem néhányukat, mondhatom, beszédes részletere sikerült figyelnem.

Muzsikált a mályvádi erdő

A Muzsikál az erdő rendezvénysorozat részeként a Dobszerda együttes adott egy órás koncertet a mályvádi erdőben. Október elején nyarat idéző hőmérséklet, szélcsend, sok-sok hangszer. Nem is tudtam volna szebb meglepetést és nagyobb élményt elképzelni ezen a szombat délelőttön. Távol lakott területtől a dámvadak lába alatt zörgő avar és a reccsenő lehullott faágak, a madarak hangjai vesznek körül erdőjárásaim alkalmával. Most azonban valami más hallatszott, ahogyan haladtam előre. Valami különös, finom lüktetés, diszkrét, nyugodt ritmus szűrődött át a sűrű erdőn. Amikor odaértem és megpillantottam a fák alatt ülő zenészeket, közelebb mentem, egészen közel hozzájuk, ők csak játszottak. Közéjük álltam és élveztem, ahogyan a fákkal együtt körülvesz a csodálatos lüktető zene. A közönség még a távolban készülődött. Kihasználtam ezt a néhány percet és magamba szívtam a minden irányból érkező nyugodt hangokat. Felemelt, fantasztikus volt. Amikor vége lett, így köszöntünk el: béke legyen veled!

Ilyen virágos volt a 2016-os nyár Gyulán

A 2016-os év nyara is hosszú volt és virágos.

Történelmi Íjász Világbajnokság Gyula 2016

Ma reggeli sétánk alkalmával Wandával különleges állatokkal találkoztunk. Erdei ösvényeken haladva több helyen olyan fajokat fedeztünk fel, melyeket eddig nem láttunk ebben az erőben. A reggeli hűvösben dermedten álltak, egészen közel engedtek magukhoz. Nagyon szelídek és csendesek voltak.

Deák Bill Gyula Gyulán lépett fel, előzenekar a gyulai HAB együttes volt

http://www.gyulavaros.hu/-2016-07-12/deak-bill-gyula-gyulan-lepett-fel-elozenekar-a-gyulai-hab-egyuttes-voltA még mindig a legfeketébb hangú fehér bluses énekes, Deák Bill Gyula és zenekara lépett fel a göndöcs-kertben 2016. július 15-én, előzenakar a gyulai HAB együttes volt.

Horgas Eszter és Falusi Mariann közös koncertje Gyulán

Amikor elindultam a várba, igazán bele sem gondoltam, mekkora élményben lesz részem ezen az estén. Mivel egy ici-picit elkéstem, az első hangokat a várkertből csíptem el. Már akkor hallottam, hogy nagyon jó helyre fogom betenni a lábam, és ha a késés miatt csúnyán néznek majd rám a bejáratnál, azon is gyorsan túlteszem magam. A várudvarba egy koncertre még így is diszkréten be lehet jutni, így nem is volt gond, hamar belevethettem magam a téglavár aznapi varázslatába, ahol Horgas Esztert, Falusi Mariannt és a Class Jazz Bandet hallgathattuk. Nem tudtam volna ennél klasszabb zenei élményt elképzelni ezen a kellemes nyár végi estén. A művészek között már Gyulán más fesztiválokon (Jazz, Blues) is fellépett zenészek is játszottak. Falusi Mariann (megkockáztatom) mint az egyik legfeketébb hangú fehér énekesnő olyan erővel sodort magával, majd olyan lágy finom hangokon szólalt meg helyenként, hogy a lúdbőr egész hosszan kísért. Horgas Eszter fuvolajátékával hol egymást váltva, hol együtt a zenekar gyűrűjében egy emlékezetes esttel leptek meg bennünket.

Végvári napok 2016 Gyula

Videó, galériák, panorámák A látványos ostromok a vár előtt zajlottak, melyek résztvevői hagyományőrző csapatok voltak. A Végvári Napok  több helyszínen zajlott: a várkerten kívül a Gyulai Pálinka Manufaktúrában, a várfürdőben, a belvárosban és a piacon. További újdonság volt, hogy szombaton este török estet rendeztek, ahol hagyományos török zenével, zenekarral és török gasztronómiai bemutatóval ismerkedhettek meg a vendégek. (Gyulai Hírlap nyomán)

Rómeó és Júlia egy kaposvári színművész osztály előadásában

„Sziporkázó fantázia, nagyszerű csapat félelmetes lendülete”
W. Shakespeare: Rómeó és Júlia
Rendező: Ifj. Vidnyánszky Attila
Hiszünk még a szerelemben? Úgy értem, hiszünk-e még a mindent elsöprő, az identitást, a megkövesedett dogmákat, az előítéleteket, a félelmet és talán még a józan észt is felülíró szerelemben? Hiszünk még abban, hogy két ember egyesülhet? És ha igen, akkor hisszük-e, hogy ez az egység lehet maga világmindenség?
Történet a megmagyarázhatatlan gyűlöletről, melynek csak egy megmagyarázhatatlan szerelem vethet véget. A harmad éves kaposvári színművész osztály kincskeresése 2 óra 20 percben.

Gyulai művészek a Ladics-ház udvarán

2016. július 13-án este a Ladics-ház udvarán Kiss Ottó, Kiss László és Becsy András találkoztak olvasóikkal, ahol Besztercei Attila előadásában hangoztak el a szerzők műveikből részletek. Az est folyamán a résztvevők megtekinthették Sándor László saját fotóiból készített szerkesztett rövid zenés videóját, Kiss Adél grafikáit és Rusznyák Csaba fotóit.

Ez a weboldal cookie-kat használ. A böngészés folytatásával hozzájárul azok használatához. További információkElfogadom